Stavební činnost
Osoba hájící na základě plné moci zájmy stavebníka /investora, objednatele/, kontrolující provádění prací tak, aby výsledná stavba splňovala plánovaná kritéria a objekt mohl být plně využíván jak ze strany jeho charakteru vůči např. energetické pohodě, úsporám energií a provozu vůbec, tak ze strany plnohodnotného užívání.
Prováděná činnost:
- seznámení se, se všemi dostupnými podklady a doklady týkající se uvažované stavby
- součinnost pri protokolárním predání stavby zhotoviteli stavebníkem
- zabezpečení protokolárního předání výškového a směrového vytyčení hlavních směrných bodů stavby v reálu /na parcele, v terénu/
- zabezpečení kontrolního zaměření terénu zhotovitelem před zahájením prací
- kontrola prováděných prací dle projektové dokumentace schválené příslušným Stavebním úřadem
- kontrola a sledování postupu stavebních prací dle podmínek stavebního povolení
- kontrola dodržování časového a finančního harmonogramu, dohled nad dílčími termíny výstavby
- kontrolu dodržování příslušných státních a oborových norem
- kontrolu dodržování kvality prací
- kontrolu dodržování kvality prací před zakrytím
- spolupráce s autorským dozorem /projektantem nebo jeho zástupcem/
- kompletní poradenství v průběhu stavby, včetně případných, navržených změn stavebníkem, jejich možnost zapracování do koncepce stavby a příprava na zapracování do případného řešení změn před dokončením
- koordinace požadavků autorského dozoru a požadavků, zhotovitele a objednatele
- organizace a vedení kontrolních dnů na stavbě
- účast na veškerých jednáních s orgány činnými ve správním řízení a dotčenými orgány
- operativní řešení technických problémů během stavby
- kontrola dodržování provádění předepsaných zkoušek materiálů
- kontrola výsledků předepsaných zkoušek materiálů
- zabezpečení všech předepsaných a potřebných zkoušek dokončených dodávek a prováděných prací
- převzetí a archivování protokolů, certifikátů, dokladů o zkouškách, revizních zpráv, prohlášení o shodě, atd. do doby průběhu kolaudačního řízení stavby
- kontrola vedení Stavebního nebo Montážního deníku v souladu s odpovídajícími právními předpisy a podmínkami, vyplývajícími z uzavřených smluv
- kontrola soupisu provedených prací za fakturační období na základě Smlouvy o dílo, sloužící po jeho odsouhlasení a doporučení k proplacení následně jako fakturační podklad zhotovitele
- zajištění přejímacího řízení, zpracování Protokolu o předání a převzetí stavby nebo jednotlivé etapy nebo části
- vyhotovení soupisu případných vad a nedodělků a účast na jednání o předání dokončené stavby objednateli zhotovitelem
- organizační zajištění realizace a provedení případných požadavků, vyplývajících z kolaudačního řízení
- kontrola provádění odstraňování případných vad a nedodělků vyplývajících z kolaudačního řízení v závislosti na sjednaném termínu odstranění
- převzetí odstraněných případných vad a nedodělků
- zajištění přejímky odstraněných, případných vad a nedodělků, vyplývajících z kolaudačního řízení prováděného kolaudační komisí
- kontrola vyklizení staveniště a uvedení do původního stavu
- součinnost při protokolárním převzetí stavby od zhotovitele stavebníkem
- spolupráce s objednatelem při uplatňování případných reklamací v průběhu záruční doby
- pořizování digitální fotodokumentace průběhu stavby, případně detailů výstavby a částí a míst před zakrytím
Revitalizace
Prováděná činnost:
- zpracování rámcového investičního záměru stavebníka ve vztahu k zvážení rozsahu prací vůči finančnímu zajištění
- zpracování rámcové studie na základě specifikace představ stavebníka a jeho požadavků na rozsah prací potřebných ve vztahu k možné realizovatelnosti
- zpracování podkladů pro žádost získání státní dotace u panelových domů v rámci regeneračního programu u RD ze Státního fondu životního prostředí
- pomoc při zajišťování hypotečních úvěrů
- pomoc při zajišťování dotací na úroky vyplývající z hypotečních úvěrů
- zajištění energetického auditu a statického posudku
- zpracování podkladů pro získání dotace u panelových domů v rámci státního regeneračního programu a u RD ze Státního fondu životního prostředí (- zpracování podkladů pro získání finančních prostředků /formy úvěrů/)
- kompletní inženýrská činnost od zajištění zpracování projektové dokumentace, přes vyřízení veškerých podkladových dokumentů pro stavební řízení, až po zajištění stavebního povolení nebo ohlášení a následné kolaudační řízení a kolaudaci /viz samostatný odkaz – inženýrská činnost/
- zpracování zadávacích podmínek a zajištění výběrového řízení na zhotovitele stavby
- zpracování a uzavření Smlouvy o dílo s vybranými zhotoviteli stavby
- stavební dozor v průběhu celé stavby od předání staveniště po předání díla
- zpracování materiálů pro kolaudační řízení a jeho zajištění včetně odstraňování případných vad a nedodělků
- u panelových domů: výměna oken za plastová nebo eurookna, zateplení střechy, sanace pláště a jeho zateplení